reklama rodzaje
Multimedia Reklama

Reklama rodzaje oraz jej funkcje

Reklama to komunikat mający za zadanie skłonić klienta do zakupu konkretnych towarów lub skorzystania z danych usług.

Reklama rodzaje i charakterystyka

Reklamę podzielić można na kilka rodzai, którymi są:
* reklama firmy – ma na celu zapoznanie odbiorców z marką oraz jej wyróżnienie wśród konkurencji. Aby reklama zapadała w pamięć, trzeba ująć w niej cechy przedsiębiorstwa, dbałość o potrzeby oraz zadowolenie klientów,
* reklama produktu – ma na celu zbudowanie świadomości produktu. Reklama ta informuje odbiorców o istnieniu nowego produktu lub nowym zastosowaniu już istniejącego, a także przedstawia produkt oraz jego zalety wyróżniające go spośród konkurencji,
* reklama telewizyjna – to krótka reklama stosowana do pokazania Jak działa dany produkt,
* reklama radiowa – aby została zauważona musi być powtórzona kilka razy, a jej zasięg jest ograniczony do danego terytorium,
* reklama prasowa – reklama ta trafić może do szerokiego oraz zróżnicowanego grona klientów lub do wąskiej grupy odbiorców w zależności od rodzaju prasy,
* reklama internetowa – reklama ta pomaga w rozwoju marki, ale nie w świadomości konkretnego produktu. Może mieć ona formę maila, baneru lub artykułu. Reklamy jakie wyświetlają się odbiorcy ze względu na to czego szukają w wyszukiwarce mogą być dostosowane do jego potrzeb,
* reklama kinowa – skierowana jest do osób uczęszczających na seanse filmowe,
* reklama pocztowa – reklama ta ma formę gazetki, broszury lub ulotki. Rozwija ona świadomość o produkcie, informuje o jego cenie oraz dostępności.

Funkcje i cele reklamy

Najważniejszymi funkcjami jakie spełnia reklama są:
* Informacyjną – mająca za zadanie poinformować klientów o produkcie, jego cenie oraz miejscu, gdzie jest dostępny,
* wspierającą – wywierającą określony wpływ na potrzeby oraz zachowania klientów. Jej celem jest przekonanie i przypomnienie klientom o usługach i produktach,
* edukacyjną – mającą za zadanie uświadomienie klienta o zaletach danego produktu lub usługi,
* konkurencyjną – mającą zwiększyć obroty firmy i równocześnie utrudnić kampanię reklamową konkurencji.
Aby reklama przyniosła zamierzone efekty, musi ona dotrzeć do jak największej liczby konsumentów oraz przekonać ich do zakupienia produktów lub skorzystania z danych usług.
Celami reklamy jest tworzenie świadomości oraz wiedzy na temat oferowanych produktów i usług przez firmę. Podczas określania celów reklamy należy wziąć pod uwagę zachowania konsumenta na rynku, ponieważ pomoże to w skuteczny sposób zaprojektować treść reklamy oraz zbudować ją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *